Stresno stanje – ni potrebno da nas vrže iz tira

Kaj je stresno stanje

Ste danes že doživeli kakšno stresno stanje? Stres je zagotovo ena največjih epidemij današnjega časa. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije (IVZ) v publikaciji “Ko te strese stres” navaja podatek, da med 70 in 80 odstotkov ljudi obišče zdravnika zaradi bolezni, ki so posledica stresnega načina življenja. V publikaciji prav tako piše, da v 15 članicah EU stres na delovnem mestu vsako leto prizadene vsaj 40 milijonov zaposlenih in povzroči vsaj za 20 milijard evrov škode v ekonomiji, zdravstvu in okolju. Bolniške odsotnosti pa ne predstavljajo le velikega stroška za delodajalce, ampak slabo pa vplivajo tudi na karierni razvoj zaposlenih. Za uspešno poslovno življenje se je torej nujno potrebno naučiti obvladovanje stresa. Spletna enciklopedija Wikipedia definira stres kot nezmožnost organizma – človeškega ali živalskega – da se ta pravilno odzove na čustvene ali fizične grožnje, bodisi dejanske ali zamišljene.

Kako se stres odraža?

Človek je celovito bitje, ki je sestavljeno iz fizične, čustvene in duhovne komponente. Te komponente so med sabo povezane in vplivajo druga na drugo. Stresno stanje je zunanji odraz energijskega neravnovesja v človeku. Zaradi neusklajenosti treh komponent človeškega bitja pride do pretiranega odziva na določenem področju.

stresno stanje

Stresno stanje in čustva

Na čustvenem nivoju se stres najpogosteje kaže kot potrtost, žalost,napetost, občutljivost, razdražljivost, jeza, prepirljivost, tesnoba, strah, ipd.

Stresno stanje in telo

Na telesnem nivoju pa lahko opazimo simptome kot so npr. nespečnost, utrujenost, pospešeno bitje srca, težko dihanje, glavobol, migrene, prebavne motnje (izgubo teka, zgago, slabost, bruhanje), ipd.

Stresno stanje in duša

Duševni zanki stresa pa so npr. depresija, pomanjkanje volje do življenja, ipd. Dolgotrajna izpostavljenost stresu lahko vodi v resne zdravstvene težave kot so motnje koncentracije, različne psihične motnje, slabše sposobnosti zaznavanja, visok krvni tlak, težave s srcem in dihanjem, problemi s spolnostjo, motnje imunskega in mišičnega sistema, ipd.

Kako lahko obvladamo stres?

Pomembno je, da se zavedamo, da je stres obvladljiv in ozdravljiv. Če stres nastopi, ga lahko omilimo z različnimi pripravki. Le-ti so lahko naravni (npr. pomirjevalni čaj iz pasionke, ki zmanjšuje nervozo in notranji nemir, aromaterapija z oranžnim oljem oz. ylang-ylang, oljem iz sandalovine in oljem iz sivke) ali sintetični (ker sam ne uporabljam te opcije, ne morem navesti primerov). Zelo veliko pa lahko naredimo za zmanjšanje posledic stresa s svojim življenjskim slogom.

Čas zase

Pomembno je, da si (kljub mnogim vsakodnevnim obveznostim) vzamemo čas za stvari, ki nas veselijo. Med delom ne smemo pozabiti na krajše odmore za sprehod in sveži zrak. Takšni odmori lahko znatno povečajo produktivnost. Zanimivo je, da si kadilci takšne odmore brez slabe vesti večkrat dnevno privoščijo, nekadilci pa velikokrat ob tem imamo slabo vest… Človek je celostno bitje. Zato je težko ločiti poslovno in zasebno življenje. Velikokrat so ljudje preveč osredotočeni na službo, zanemarjajo pa privatno življenje. V službi se trudijo, da bi dali od sebe kar največ. To jim pobira energijo in domov pridejo izčrpani. To lahko privede do neurejenih odnosov v privatnem življenju, kar pa vpliva tudi na odnose na poslovnem področju.

Služba in zasebno življenje

Za ohranjanje ravnovesja med poslovnim in zasebnim, je potrebno skrbeti za vse tri komponente človeškega bitja. Vzeti si moramo čas za naše fizično telo (uravnotežena prehrana, gibanje, vadba, počitek,…), čustven komponento (dobri medčloveški odnosi na delovnem mestu in doma, sprostitev,…) in duhovno komponento (hobiji, druženje, duhovna in osebna rast,…).

Gibanje

Aktivnosti na svežem zraku blagodejno vplivajo na sprostitev telesa in duha v primeru stresa. Med takšne aktivnosti spadajo sprehajanje, plavanje, kolesarjenje, jogging, idr. Veliko ljudi se po napornem delovnem dnevu ukvarja z raznimi športi in hobiji, ki jim pomagajo »odklopiti« od službe. Pri tovrstnih aktivnostih pa moramo vedeti tudi, da lahko prinesejo negativne učinke, če z njimi pretiravamo. Torej, poslušati je potrebno svoje telo…

Sprostitvene tehnike

Različne sprostitvene tehnike blažijo oziroma celo preprečujejo stres. Takšne tehnike so npr. joga, tai chi, či gong in meditacija. Sam redno uporabljam in tudi poučujem či gong vaje in meditacijo. S či gong tehnikami in sprostitvijo dosežemo sproščeno stanje vseh treh komponent bitja: fizične, čustvene in duhovne. Našemu telesu, umu in duhu dovolimo, da si odpočije in regenerira. V relativno kratkem času lahko izboljšamo vitalnost, koncentracijo in počutje, s tem pa tudi večjo produktivnost. Či gong vaje so relativno enostavne vaje, s katerimi lahko ponovno vzpostavimo energijsko ravnotežje, ki smo si ga s stresnim načinom življenja porušili. Več o či gong tehniki Zhineng Qigong si lahko preberete tukaj. Meditacija oziroma vodeno sproščanje nam pomaga priti v stanje brez misli. V tem stanju lažje začutimo sami sebe, si naberemo nove energije in dobimo tudi nove ideje. Sproščanje prakticiramo na bizinaizi delavnicah in bizinaizi treningih.

Več informacij: info@bizinaizi.si.