Akademija za osebno in poslovno rast
031 313 032 | info@bizinaizi.si

Delovna učinkovitost – kako jo izboljšati?

banner-adijo-stres-600x224

Delovna učinkovitost je čedalje bolj aktualna tema

Delovna učinkovitost je tema, s katero se tako ali drugače srečuje vsak izmed nas. Še posebej je ta tema aktualna za vodstveni kader v podjetjih. Vodilni namreč morajo najti načine, da bo delovna učinkovitost celotnega tima čim boljša. Hkrati pa seveda skrbeti tudi za lastno učinkovitost. Na spletu lahko najdemo veliko nasvetov na temo »delovna učinkovitost.« O tem pišejo tudi ugledne revije kot sta Fortune in Inc.

Kako poskrbeti, da bo naša delovna učinkovitost čim višja

Pri branju tovrstnih člankov je težava v tem, da se z napisanimi nasveti strinjamo, ko članek beremo; v praksi pa nam v večini primerov zadeve ne gredo tako dobro od rok. Zelo pogosto zapademo v stres in delovna učinkovitost hitro upade. Zato sem sestavil svoj seznam nasvetov, s katerimi lahko poskrbite, da bo vaša delovna učinkovitost čim višja. Pri tem sem se držal pravila manj je več. To pomeni, da sem naštel samo tri nasvete, ki jih tudi sam uporabljam. Ne pozabimo, šteje samo tisto, kar uporabimo v praksi.

delovna-ucinkovitost-600x340

This is a paragraph.

1. Izogibajmo se večopravilnosti. Skakanje iz ene naloge na drugo je lahko na prvi pogled sicer zelo mamljivo, ker se nam zdi, da na ta način naredimo več. Če pogledamo dolgoročno, pa temu ni tako. Preskakovanje med nalogami nam pobere veliko energije, hkrati pa izgubljamo osredotočenost na eno nalogo. Nekaj idej, ki jih lahko naredimo, da bo naša delovna učinkovitost čim večja: ko delate za računalnikom, izklopite družbena omrežja; izklopite tudi program za elektronsko pošto in pošte pregledujte ob odmorih, ali na začetku oziroma koncu delovnika. Sam si zjutraj naredim okvirni plan dela in se potem poskušam čimbolj osredotočiti na eno nalogo naenkrat. Med posameznimi nalogami si vzamem čas za energijski odmor (energijski tuš).

2. Organizirajmo si delovni prostor. Nekoč sem imel kolega, ki je na svoji delovni mizi vzdrževal »kreativni nered« in zagovarjal teorijo, da je urejeno delovno mesto znak neurejenega uma. Dejstvo pa je, da temu ni tako. Samo pomislite koliko časa vam vzame vsakodnevno iskanje različnih informacij (pa naj bo to v pisarni, na trdem disku računalnika ali na telefonu). Za boljšo organizacijo delovnega mesta priporočam tehniko 5S 5S, ki izhaja iz filozofije vitke organizacije. S to tehniko se ukvarjam že več kot poldrugo desetletje, saj sem imel delavnice in predavanje na to temo v več kot 100 organizacijah.

3. Poskrbimo za svojo energijo. Če hočemo, da je naša delovna učinkovitost čim višja, je potrebno poskrbeti za to, da delo opravljamo z energijsko pretočnostjo. Večkrat na dan si privoščimo odmore za sprostitev. Priporočljivi delovni ritem je 52 minut dela in 17 minut odmora. V odmorih lahko naredimo nekaj vaj za raztezanje in se sprostimo. Zelo učinkovita metoda za boljšo delovno učinkovitost je energijsko sproščanje s pomočjo pripomočka VITO.

Zanima me več.

Programi bizinaizi

Spremljajte nas

Bizinaizi E-novice