Akademija za osebno in poslovno rast
031 313 032 | info@bizinaizi.si

Antistres pravila – kako zaživeti bolj polno življenje brez stresa

Zakaj potrebujemo antistres pravila?

Antistres je v sodobnem času zelo “popularna” beseda, saj je sodoben človek vsakodnevno izpostavljen stresu. Izpostavljenost se iz leta v leto veča. Nenehne obveznosti v službi in prostem času nam pobirajo veliko energije. Izpostavljenost stresnemu načinu življenja ima za posledico nervoznost, pomanjkanje časa in energije ter napete odnose s soljudmi. Dolgoročno lahko to pripelje do izgubljanja vitalnosti, slabega počutja, izgorelosti in bolezni. Stres je eden od glavnih vzrokov za večino bolezni in bolniških odsotnosti, ki pomenijo za podjetja velik strošek.

Stres se lahko naučimo obvladati z enostavnimi tehnikami, ki jih lahko vsakodnevno uporabljamo tako v službi, kot tudi v zasebnem življenju. Z rednim prakticiranjem tehnik obvladovanja stresa lahko izboljšamo svojo osebno učinkovitost, hkrati pa postanemo bolj vitalni in dvignemo kakovost svojega življenja.

 

Antistres pravilo št. 1: najprej poskrbi zase

Antistres predavanje – to je bila želja naročnika, ki me je pred kratkim povabil, da predavam udeležencem strokovnega posvetovanja o pomoči ljudem z demenco. Ko sem razmišljal o tem, kaj naj jim povem, se mi je utrnila ideja, da o demenci ne vem kaj dosti povedati. Vem pa, da vsem ljudem (tudi tistim z demenco) zelo dobro dene pozitivna energija, ki jo od sebe sevajo ljudje, ki jim pomagajo. Kako pa lahko pridemo do te pozitivne vibracije? Vsekakor tako, da najprej poskrbimo za lastno antistres strategijo. Iz tega izhaja antistres pravilo št. 1: Poskrbimo najprej zase, da bomo lahko pomagali tudi drugim. Konec koncev nas tako tudi učijo pred vsakim letom z letalom, ko nam stevardese prikazujejo kako se nataknejo kisikove maske. Mednarodno določeno pravilo je, da moramo masko najprej natakniti sebi, šele nato jih nataknemo otrokom.

 

Antistres pravilo št. 2: deluj na vseh nivojih

Človek ni le materialno, ampak tudi (oziroma predvsem) energijsko bitje. Človeško bitje je sestavljeno iz naslednjih komponent:
• materialna (telo, organi, zdravje);
• umska (čustva, misli, prepričanja);
• energijska (energija, vitalnost, pojava);
• informacijska (duša, zavest, višji jaz, šesti čut).

Če hočemo izboljšati svoje antistres kompetence, moramo skrbeti za vse štiri komponente človeškega bitja: materialno, umsko, energijsko in informacijsko. Če človek ne dela na pravilni način, se preveč izčrpa in to lahko privede do izgorelosti, ki ima za posledico kronične in druge bolezni (npr. depresija,…).

Antistres pravilo št. 3: poskrbi za svoje baterije

Tipični človek deluje po principu polnjenja in praznjenja baterije (glej sliko 1 spodaj). To pomeni, da se energijsko napolni v fazi počivanja (ponoči, med vikendom), v fazi aktivnosti pa se energijsko prazni. Amplitude polnjenja oziroma praznjenja se od človeka do človeka razlikujejo. Če so te amplitude zelo visoke, pomeni, da je človek podvržen energijskim nihanjem. Dolgoročno delovanje v tem režimu pripelje do zmanjšanja energijske kapacitete, ki povzroča prehitro upadanje vitalnosti. Podobno se med delovanjem po principu polnjenja in praznjenja zmanjšuje kapaciteta baterije v mobilnih telefonih. Zato je v povprečna življenjska doba baterije v telefonih manjša od pet let.

antistres - človek na baterijiSlika 1: Princip polnjenja in praznjenja baterije z veliki amplitudami.

Če hočemo upočasniti upadanje energijske kapacitete in s tem vzdrževati vitalnost, se moramo naučiti živeti z manjšimi amplitudami energijskega praznjenja in polnjenja. To lahko storimo tako, da vsakodnevno opazujemo svoje počutje in v primeru, ko opazimo da se nam je energijski nivo znižal, uporabimo kakšno od tehnik za energijsko polnjenje. V tem primeru bi lahko režim našega delovanja primerjali z aparatom, ki je priključen na električno omrežje (glej sloko 2 spodaj).

antistres, človek na elektrikiSlika 2: Princip delovanja z majhnimi amplitudami.

Kako vemo, da se nam je energijski nivo znižal? Običajno to občutimo kot napetost, utrujenost ali kakšno negativno čustveno stanje. Negativna čustvena stanja (npr. strah, jeza, razočaranje, žalost,…) popolnoma blokirajo pretok energije po našem telesu, kar pomeni, da ni svežega dotoka in nam veliko energije odteče.

Antistres pravilo št. 4: Zombi

Ena od najenostavlješih tehnik je tehnika »Zombi,« ki deluje tako, da sprostimo svoj trebuh, ramenski obroč, čeljust in čelo (to so predeli telesa, ki se v primeru stresne situacije najprej zakrčijo), globoko dihamo v trebuh in izklopimo misli. Na ta način nas v trenutku preplavi val pozitivne energije, ki odplakne negativno energijo, hkrati pa prepreči, da bi v nas vdrla negativna energija drugih ljudi. Običajno je dovolj, če globoko vdihnemo od tri do pet krat. Za to potrebujemo manj kot minuto časa.

Z relativno enostavnimi tehnikami se da učinkovito obvladovati stres na delovnem mestu in v zasebnem življenju. Pomembno pri tem je, da redno opazujemo svoje počutje in sproti uporabimo tehnike energijskega polnjenja, ne samo takrat ko je že prepozno. Če namreč baterija za dalj časa pade pod določeni nivo nazivne kapacitete, se ne da več napolniti…

Programi bizinaizi

Spremljajte nas

Bizinaizi E-novice